بررسی اجمالی سیستم های مدیریت محتوا (CMS) - سیستم مدیریت وب1

بررسی اجمالی سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

content_management_system_with_statistics_documentation_data_base_ideas_and_business_Slide01

بررسی اجمالی سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

بررسی اجمالی سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟ یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مدیریت و استقرار محتوای وب سایت استفاده می شود. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، کاربران می توانند محتوای یک سایت را ایجاد، ویرایش و حذف کنند. به طور معمول نرم افزار CMS رابطی را ارائه می دهد که به مهارت های HTML یا دانش فنی دیگر نیاز ندارد. مدیران محتوا و نویسندگان می توانند بدون کمک توسعه دهنده تغییراتی را ایجاد کنند. با این حال، سفارشی کردن چیدمان و تجربه سایت ممکن است همچنان نیاز به کدنویسی داشته باشد.

کاربران می توانند برای اجرای هر یک از این نوع سایت ها به نرم افزار CMS اعتماد کنند:

  • وبلاگ ها
  • سایت های خبری
  • سایت های تجارت الکترونیک
  • وب سایت های شرکتی
  • اینترانت ها
  • فروشگاه های اینترنتی
  • سامانه های پرتال سازمانی

پلتفرم های وبلاگ نویسی

پلتفرم های وبلاگ نویسی اساساً سیستم های مدیریت محتوای بسیار ابتدایی و ساده هستند. ابزارهای پیچیده تر به کاربران اجازه می دهند تا محتوای ساختار یافته تری را در تعداد بیشتری از صفحات مدیریت کنند. این سیستم‌های مدیریت محتوا همچنین ادغام‌های بیشتری را ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند تا قوانینی را برای شخصی‌سازی بر اساس فعالیت سایت بازدیدکننده یا اطلاعات جمعیتی پیکربندی کنند. پیشرفته ترین گزینه های نرم افزار CMS پلتفرم های مدیریت تجربه دیجیتال نامیده می شوند.

 

ویژگی ها و قابلیت های CMS

هدف اصلی نرم افزار CMS ساده سازی فرآیندهای محتوا برای افراد غیر فنی است. کاربران می توانند به جای مبارزه با کد، روی ایجاد، سازماندهی و ارائه محتوا تمرکز کنند.

 

رایج ترین ویژگی ها و قابلیت های یک سیستم مدیریت محتوای خوب عبارتند از:
  • ویرایشگر WYSIWYG (آنچه که می بینید، همان چیزی است که به دست می آورید)
  • قالب های صفحه
  • کتابخانه تم های وب سایت
  • نسخه سازی و بایگانی محتوا
  • بهینه سازی موبایل و طراحی واکنشگرا
  • گردش کار انتشار
  • تولید فرم
  • زمان بندی محتوا
  • مدیریت دارایی (تصاویر، مقالات و غیره)
  • ذخیره صفحه (یا سایر ویژگی ها برای سرعت بخشیدن به ارسال محتوا به سایت)
  • پشتیبانی سئو
  • ابزارهایی برای برچسب گذاری محتوا و ایجاد طبقه بندی
  • سازگاری مرورگر
  • مدیریت انبوه
  • عملکرد تجارت الکترونیک (به عنوان مثال، کاتالوگ، سبد خرید، پردازش پرداخت)
  • مدیریت جامعه (به عنوان مثال، نظر دادن، نمایه ها)
  • محلی سازی / منطقه ای سازی با محتوای چند زبانه
  • سایر گزینه های شخصی سازی
  • نقش ها و مجوزهای کاربر
  • API
  • ابزار تجزیه و تحلیل
  • واردات/صادرات محتوا

قیمت گذاری سیستم های مدیریت محتوا

اطلاعات قیمت گذاری سیستم های مدیریت محتوا معمولا بر اساس چند عامل قیمت گذاری می شوند. این موارد شامل تعداد کاربران، حجم محتوا، طیف وسیعی از ویژگی‌ها، و اینکه آیا این یک سرویس اشتراک است یا یک مجوز مادام العمر است.

 

سیستم های مدیریت محتوای رایگان

برخی از سیستم های مدیریت محتوای رایگان وجود دارند که منبع باز هستند. (با این حال، اینها معمولاً برای نویسندگان کمتر کاربر پسند هستند. سیستم‌های مدیریت محتوای منبع باز احتمالاً به مهارت‌های HTML بیشتری برای قالب‌بندی محتوا و کمک توسعه‌دهندگان برای استقرار/به‌روزرسانی محتوا نیاز دارند.)

سیاست قیمت گذاری (CMSs)

برای گزینه های پایین تر، قیمت ها می توانند از 5 تا 10 دلار در ماه برای هر کاربر شروع شوند (مثلاً MS SharePoint). گزینه های دیگر عبارتند از Wix (5 دلار در ماه) و SquareSpace (12 دلار در ماه.) بسیاری از این گزینه های سیستم مدیریت محتوا شامل نسخه های رایگان یا با ویژگی های محدود یا برای مدت زمان محدود هستند. بسته‌های پریمیوم برای CMS سطح سازمانی معمولاً براساس درخواست در دسترس هستند.

 

لینکهای سریع:

 

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه خود را بنویسید